Wednesday, November 23, 2011

Kerja...1st Day After Deliver

Hai...

sedih rasanya bila kenangkan masalah yang x habis2 ni...Kali ni dugaan lain plak yang melanda aku sekerluarga...mana X nya..terpaksa berpisah...Dulu dengan suami(duduk asing2 loooo pasal kerja jauh...)sekarang dengan anak yang Sulong plak...mana X nya...ada masalah2 yang X dapat dielakkan...peritnya rasa diri ni...Aku pun X faham macam mana ada ibu yang sanggup berpisah dengan anaknya sedangkan aku ni meraung2 bila terpaksa berpisah dengan anak sendiri...Baru 1 hari tapi jiwa ni tetap nak balik juga lawat anak...Bukan itu je masalahnya...Anak yang ke-2 ni plak macam X nak tinggal dengan pengasuh...puas memujuk...dari pagi lagi sampai nak balik keje ni 1 oz je dia minum...susah hidup aku kalau macam ni...Napa la aku di uji dengan semua ni...Orang cakap aku x ajar...dah macam2 cara aku guna...Perlukah aku berputus asa???

Tapi...sesungguhnya,ada juga insan yang memahami nasib yang aku alami ni...ada yang lansung X nak faham masalah yang aku alami...sekadar bercakap..."Alaaaa...biasala lah tu...!"

Nak je tunjal2 kepala orang yang X faham ni...Apa korang rasa benda ni biasa ke...geram sangat...tapi...aku kuatkan semangat dalam hati ni untuk hadapi semua ni...


p/s : Ya Allah Ya Tuhanku...kuatkanlah semangatku!!!

No comments: