Tuesday, November 17, 2009

Persiapan bayi...

Hari ni tiba2 jer aku 'Terajin' nak cari maklumat ni semua...banyak gak yang aku dah sediakan tapi masih ader lagi gak yang belum aku sediakan...fuuuuhhh...banyak rupanya persiapan yang nak dilakukan...mujurlah ader kemudahan IT yang serba canggih ini di Era Globalisasi ni...banyak gak panduan yang aku bole rujuk...sedikit sebanyak membantu aku yang x berapa nak tahu ni...maklumlah pengalam anak pertama...tapi buat bakal2 ibu...bole lah kita kongsi sama2 yeak...bantu satu sama lain...

Senarai Barangan keperluan Asas bayi
1. Pakaian
-Baju lengan panjang
-Baju lengan pendek
-seluar panjang
-seluar pendek
-set sarung tangan dan kaki-barut

2. Peralatan mandi
-tuala
-besen
-cecair mandian
-bedak bayi
-minyak bayi

3. Peralatan tidur
-selimut
-kelambu
-alas tilam
-getah
-set tilam
-katil

4. Peralatan penyususan bayi
-botol susu
-berus botol
-Breast pump

5. Peralatan Penukaran lampin bayi
-kain lampin
-lampin pakai buang
-pin
-seluar plastik

No comments: